Szeretettel köszöntelek a A megszűnt Újbudai Teleház közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
A megszűnt Újbudai Teleház közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a A megszűnt Újbudai Teleház közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
A megszűnt Újbudai Teleház közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a A megszűnt Újbudai Teleház közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
A megszűnt Újbudai Teleház közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a A megszűnt Újbudai Teleház közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
A megszűnt Újbudai Teleház közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Eladóként ügyfeleket nyer, vásárlóként optimalizálhatja költéseit. Fontos szerep jut az ár-összehasonlító oldalaknak is abban, hogy a hazai internetes vásárlás folyamatosan fejlődik.
Mindig érdemes újabb és újabb utakat találnia annak, aki az interneten
szeretne eladni. Az egyre népszerűbb ár-összehasonlító portálok
látogatottsága például külön-külön és együttvéve is jelentős, így
nagyszámú potenciális fogyasztót érhetünk el általuk.
Egy
kis- vagy középvállalkozásnak mindenképpen érdemes elgondolkodnia azon,
hogy termékeit vagy szolgáltatásait szerepelteti-e ár-összehasonlító
rendszerben, mert a csatlakozást követően gyorsan megnőhet a
látogatottsága.
Szinte minden termék összemérhető
Természetesen
fel is kell készülni technikailag a vásárlók rohamára, különben értékes
ügyfeleket veszíthetünk. Ugyanakkor a másik oldalról nézve,
felhasználóként a beszerzéseit is optimalizálhatja egy vállalkozás az
ár-összehasonlító segítségével, mert könnyebben és gyorsan jut
információhoz döntés előtt. Az árak mellett hasznos termékinformációt
is nyújtanak ezek az oldalak.
Eleinte főként az IT-termékek
piacán működött jól az ár-összehasonlítás, de az internetes
kereskedelem térnyerésével a kínálat kibővült, és már a legkülönfélébb
termékek árait is lehetőség van összemérni.
„Egy
ár-összehasonlító oldal inkább nevezhető keresőnek, amit alapvetően két
vásárlótípus látogat: egyrészt, aki tudja, mit szeretne venni, és a
legjobb árat keresi, másrészt, aki még nem tudja, hogy mit is szeretne
vásárolni” – mondta Birkás Dávid, a kirakat.hu főszerkesztője a Web 2.0 Symposium című konferencián.
Becsapásfigyelő
Az
ötlet tulajdonképpen adja önmagát, hiszen az internet segítségével a
vevő időt és fáradságot spórolhat. Az internetes ár-összehasonlító
oldalak működése az olyan jószágok esetében, mint a CD/DVD és a könyv,
tulajdonképpen nem más, mint az árinformációk keresési költségének
csökkentése. Egy fogyasztó, aki konkrét zenei CD-t vagy egy bizonyos
regényt keres, még a kézhezvétel előtt tudja, hogy ugyanazt a
hasznosságot kapja – függetlenül a kínáló kiskereskedőtől.
Vannak
fogyasztók, akik ellátogatnak ugyan az ár-összehasonlítók honlapjára,
de lemondanak arról, hogy az ott talált legalacsonyabb áron
vásároljanak, legalábbis addig, amíg a kedvenc boltjuk számukra
elfogadható árat alkalmaz. Más szóval, a kereső segítségével figyelik,
hogy kedvenc boltjuk nem csapja-e be őket.
Az aukciós piacterek után a magyar internetes kereskedelemben ma a leginkább látogatott oldalak az ár-összehasonlító keresők. Az egyszerű adatösszemérésen túl többet szolgáltatnak, koncentrált információforrások, így fontos szerepük van az internetes vásárlás fejlődésében.
Az összehasonlításra már több mint tíz éve indultak oldalak a
dotkomvilágban. A tapasztalatok az mutatják, leginkább azok a keresők
látogatottak, melyek az árak összehasonlításán túl képesek a boltokat a
vevői elégedettség alapján is rangsorolni. Az online vásárlók ugyanis
adnak egymás véleményére, ami növeli a bizalmat is.
Kézenfekvő
lenne, hogy az árverseny ilyen rendszerrel egységesen alacsony árakhoz
vezet a piacon. A tapasztalatok azonban nem feltétlenül ezt mutatják. A
regisztrált kereskedők árai akár jelentős mértékben is eltérhetnek.
Azt
sem szabad elfelejtenünk, hogy a különböző rendszerekben nem egyforma
az eladói kör (bár átfedések előfordulhatnak). Még a legsikeresebb
kereső sem tudja az összes boltot behúzni a rendszerébe, mert vannak,
akiknek egyszerűen nem éri meg csatlakozni. Azok az eladók, akiknek sok
lojális vevőjük van, valószínűleg nem lépnek be. Egy induló vállalkozás
ellenben igen, a gyors látogatottságnövekedés reményében.
Összekötni akarnak
Fontos
kihangsúlyozni, hogy az ár-összehasonlító oldalak nem webshopok, bár
létezik olyan, amelyben van vásárlási lehetőség is. „A depo.hu oldalain lehet ugyan vásárolni, de ez csak történelmi maradvány” – mondta el a konferencián Nagy Attila, a depo.hu ügyvezetője.
Valójában
az ár-összehasonlító oldalak nem szeretnének webshopként működni,
inkább azoknak a fogyasztóknak szolgáltatnak, akiknek nem elég a
hagyományos internetes kereső. Tulajdonképpen azon dolgoznak, hogy
egyszerűen összekössék a vevőt és az eladót.
Mivel az
ár-összehasonlító oldalakat felhasználó-központú szemlélettel hozták
létre, szigorú etikai szabályokkal felügyelik a rendszerükbe feltöltött
információkat. Ezt főként emberi erőforrással teszik, míg más
funkciókat automatizáltan látnak el. „A kirakat.hu próbavásárlókat is
alkalmaz a csalások felderítésére, hiszen ha a vásárló csalódik,
tulajdonképpen bennünk csalódik” – mondta erről Birkás Dávid.
Vélemények, tanácsok
Az
árak egyszerű összehasonlításán túl többet is kínálnak ezek a
weboldalak. A termékekről az adatokat főként a gyártóktól gyűjtik, a
kereskedők csak a raktárkészletről és az árakról küldenek információt.
Figyelembe veszik ugyanakkor a felhasználók információit is – akár a
kereskedők értékelésénél is.
Komoly probléma esetén a rendszerből
való kizárással is járhat egy bolt hanyagsága. Eladóként érdemes ezért
komolyan venni a szolgáltatást, ha már csatlakoztunk a rendszerhez.
Jelentős
szerep jut a felhasználóknak a termékek értékelésében is.
Visszajelzéseikkel informálják a többi vásárlót a termék minőségéről,
az értékesítési folyamat színvonaláról, a szállítás pontosságáról.
Mindezt a szerkesztőségek moderált formában hozzák nyilvánosságra. A
jövőben, a véleménybeküldés újabb formájaként, felhasználói tesztek
megjelenése is várható az ár-összehasonlító oldalakon, hiszen egyébként
is számos termékteszttel lehet találkozni blogokon és egyéb személyes
honlapokon.
Mind vásárlói, mind pedig eladói oldalról hasznos,
hogy az ár-összehasonlítók jogi és vásárlási tanácsokkal is segítik a
látogatókat. Egyszerű és érthető működésük következtében nagy tömeget
tudnak elérni. Így felkészültebb, illetve tudatos vásárlóvá válhatnak a
látogatók.
Forrás: FN
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
A vevő interneten érkezik
Internetes eladás.....de hogyan?
Újbuda önkormányzatának egyezsége a Google-lat
A TV-zés veri még a mobilt és az internetet