Szeretettel köszöntelek a A megszűnt Újbudai Teleház közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
A megszűnt Újbudai Teleház közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a A megszűnt Újbudai Teleház közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
A megszűnt Újbudai Teleház közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a A megszűnt Újbudai Teleház közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
A megszűnt Újbudai Teleház közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a A megszűnt Újbudai Teleház közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
A megszűnt Újbudai Teleház közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Az elektronikus kereskedelemben ugyanolyan fontos a vásárlói bizalom, mint a hagyományosban. De itt a vevő védtelenebbnek érzi magát.
Az utóbbi években több, a weblapok hatékonyságát növelő módszer terjedt el, de az alapvető cél mindegyikben közös: meggyőzni a látogatókat, elnyerni a potenciális vevők bizalmát.
Kritikus pont a bizalom, legyen szó széles termékskálát kínáló online
üzletről vagy egyedi megoldásokat nyújtó honlapról. A rosszindulatú
spekulációk miatt a netezők érzékeny fogyasztók lettek, bizalmukért nap
mint nap meg kell küzdeni.
Kicsit más az online világ
A
magyar piacon az internetezők egyre nyitottabbak az online tranzakciók
iránt, de a többség még mindig bizalmatlan, ha az internetről van szó.
A feladat körültekintést, megfontolt tervezést és pontos kivitelezést
igényel.
Az interneten a bizalom hasonlóan működik, mint az
offline világban, de van néhány sajátos vonása, ezek ismeretében
könnyebb a tervezés:
– Először is vegyük észre, hogy a vevő
természetes személyként egy honlappal, tulajdonképpen egy programmal
áll kapcsolatban. Számára a vállalkozásunk az, ami a monitoron
megjelenik.
– A komplexitás és az anonimitás miatt az eladó kiléte,
illetve maga az internet is gyakran bizalmi kérdést vet fel az
emberekben: sebezhetőbbnek érzik magukat és a pénztárcájukat.
– Online tranzakcióknál bizalmas adatokat kell megadni, amelyeket az offline világban nem kérnek egyszerű vásárláskor.
– Az emberek attitűdje a gépekkel és az információs technológiával szemben különböző.
Távol egymástól
Az internet kényelmes és gyors tranzakciókat tesz lehetővé fizikai
határok és időkorlát nélkül. De az internetes vállalkozónak meg kell
teremtenie az egymástól távol lévő szereplők közötti bizalmat. A
nehézség tipikusan onnan ered, ha a kritikus pillanatban a partnerek
kevés információval rendelkeznek a termékről és a másik fél
valódiságáról. Könnyebb a helyzetük azoknak, akik már megalapozták a
vevők bizalmát, mert esetleg országos elismertséget és hírnevet
szereztek maguknak.
Egy kisvállalkozásnak azonban – főleg az
indulásnál – rengeteg időt és energiát kell befektetnie a
bizalomépítésbe. A vevő annyit fog tudni vállalkozásunkról, amennyit a
vásárlás előtt a honlapunkon talál.
Megbízhatóságunkról már jóval a közvetlen vevői kapcsolat előtt gondoskodnunk kell – leginkább az informatikai háttérrel.
Körültekintően válasszunk ezért tárhelyszolgáltatót honlapunknak, aki
gondoskodik a szerver zökkenőmentes működéséről, és megfelelő háttere
van a biztonságilag érzékeny adatáramlások lebonyolításához. Egy
egyszerű szerverleállás – amellett, hogy közvetlen bevételkieséssel is
jár – azt a látszatot keltheti, hogy vállalkozásunk nem figyel eléggé
az üzletre, nem áll a vevő rendelkezésére. Elég nehéz ezt a véleményt
később megcáfolni.
Ezzel együtt figyelni kell a honlap
programozására is. Ahol értékes információt tárolnak, ott gyakoriak a
betörési kísérletek. Ha a támadónak sikerül bejutnia, arról általában
tájékoztatást is hagy a nyitóoldalon. A tűzoltás ebben az esetben már
nem hoz biztos sikert, ezért indokolt előre készülni (nem mellesleg ez
törvényi kötelezettségünk is).
Riasztó részletek
A
látogatók első benyomását a honlap dizájnelemei és a website-ergonómia
határozza meg. Mind a színeknek, mind pedig az alkalmazott grafikai
elemeknek nagy szerepük van a bizalomépítésben. A rossz kivitelezéssel
a „sufnituning” látszatát kelthetjük, ez nem támasztja alá a
vállalkozás profizmusát, és rontja az üzletet. „Legyen saját
URL-címünk, mert az ingyenes tárhelyre feltöltött online bolt azt a
látszatot kelti a vevőben, hogy a tulajdonos más területekre sem áldoz
pénzt” – mondja Dobra Péter, a TeszVesz.hu vezető szerkesztője.
A
felhasználóbarát honlapstruktúra ugyanígy fontos része a
bizalomépítésnek. Segítségével a látogató gördülékenyen járhatja be az
egyes aloldalakat, gyorsan megszerezheti a döntéséhez szükséges
információt. Így sokkal inkább biztonságban érezi magát. Az
átláthatatlan honlap ezzel szemben idegesítő, és gyorsan elveszíti az
ügyfelet.
„Nagyon fontos, hogy a vásárlás folyamata is
pontosan és részletesen jelenjen meg, mert így nyomon követhető, mi az
aktuális állapot, s ez mindenképpen növeli a bizalmat” – mondja Dobra
Péter. A tervezésnél ezért lehetőleg ne a személyes véleményünk vagy
ízlésünk legyen az elsődleges.
Kötelező kellékek
Egyszerű
követelmény a bizalomépítésben, mégis sokszor elmarad a bemutatkozás és
a pontos, objektív termékbemutatás. Egy e-mail címmel nem adtunk
elegendő információt elérhetőségünkről. Székhelyünk címe,
vezetékestelefon-számunk konkrét fizikai jelenlétünket bizonyítja – ez
a felhasználók többségénél nagyon fontos elvárás. Még gondosan megírt
ismertetőink és szakmai cikkeink is hatásosabbak lehetnek ezekkel az
egyszerű kellékekkel.
Tovább növelhető a bizalom, ha bemutatjuk
vállalkozásunk és a vezetőség kompetenciáit, eredményit. A termékek
vagy a szolgáltatások leírásában ugyanakkor legyünk objektívek, az
árakat pedig pontosan határozzuk meg – főleg kiszállítás esetén. Ne
feledjük, hogy az interneten a pénztártól való távozás után törvényes
lehetőség van reklamálni! Működtessünk ezért ügyfélszolgálatot a
beérkező kérdések és panaszok kezelésére, vagy legalább töltsünk fel
„gyakran ismétlődő kérdések” (GYIK) rovatot.
A hírlevél folyamatos kommunikációs csatornát jelent, hatékonyan tudjuk
használni a bizalomépítésben, és szakmai tekintélyt is növelhetünk vele.
E-mailben értesítést is küldhetünk a vásárlás folyamatáról, de az ügyfélszolgálat terén is nagy segítség lehet.
Forrás: FN
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
A vevő interneten érkezik
Keressen pénzt az összehasonlító portálokkal!
Újbuda önkormányzatának egyezsége a Google-lat
A TV-zés veri még a mobilt és az internetet