Szeretettel köszöntelek a A megszűnt Újbudai Teleház közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
A megszűnt Újbudai Teleház közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a A megszűnt Újbudai Teleház közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
A megszűnt Újbudai Teleház közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a A megszűnt Újbudai Teleház közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
A megszűnt Újbudai Teleház közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a A megszűnt Újbudai Teleház közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
A megszűnt Újbudai Teleház közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
A Club Tihany folyosóin és termeiben talán Gerd Leonhard médiafuturista előadásáról
esett a legtöbb szó. Leonhard nagyon rutinos, lendületes előadó,
mondandóját hatékonyan, rövid, ütős mondatokban fogalmazta meg, nálunk
még szokatlan, mégis azonnal érthető slide-okkal támogatva. Mivel a
teljes előadás elérhető Leonhard weboldalán, illetve további előadásait, írásait és gondolatait is elolvashatjuk, csak néhány kulcsgondolatot emelnék itt ki.
Ma a tartalom alapértelmezett formája a fizikai hordozó: pl. könyv, CD,
újság; a digitális formátum opció / extra. A jövőben ez megfordul,
mondja Leonhard: a digitális tartalom lesz a default, az alapértelmezett formátum, és a print változat lesz az extra.
A tartalom tehát először szolgáltatásként jelenik meg, aztán ha
megismertük, megtapasztaltuk, hogy milyen (hogy sikerült, mennyit ér),
esetleg akarjuk majd termékként is kézbe fogni. Gondoljunk csak bele:
ez a fényképnél már megtörtént, de félig legálisan már a zenénél és a
filmnél is. Ennek megfelelően a cuccokból is bitek lettek:
pl. a számológép helyett egy digitális alkalmazás az iPhone-on,
képernyőre rajzolt billentyűzettel; a nagy fadobozos rádió helyett
pedig ugyanígy egy rádió alkalmazás, ami futhat a PC-men, telefonomon,
de akár az autóm fedélzeti számítógépén is.
A világ a fizikaitól a digitális felé megy, továbbá a rögzítettől a
mozgatható felé. A vásárlókból felhasználók lesznek, a föntről lefele
áramló információt, utasítást, döntést felváltja a társadalmi-közösségi
kezdeményezés, az egyirányút pedig az interaktív. A marketing is közösségi lesz, vége annak a korszaknak, amikor a reklámok lyukat beszélnek a hasunkba, hogy eladjanak nekünk valamit. Az új jelszó: kövess! Mert a leghatékonyabb marketing a közösségen belüli mintakövetésre építhető. Nem új dolog ez, így működik az MLM,
vagy ezért kell viszonylag keveset költeniük marketingre az olyan
kereskedőknek vagy szolgáltatóknak, akik egy-egy közösséget,
szubkultúrát szolgálnak ki. Tessék csak gondolni mondjuk a horgászokra,
biciklisekre, lovasokra, galambtenyésztőkre, bélyeggyűjtőkre és így
tovább.
"Free gets you to a place where you can get paid."
(Fred Wilson)
Hogy lesz mindebből pénz? - kérdezi Gerd Leonhard. Először mindig a magatartás, szokás, kultúra változik, mondja, ennek pénzesítése
csak lehetséges következmény, de sosem a kezdet. Viszont minden nagy,
egymással összekapcsolt közönségből előbb-utóbb lehet hasznot húzni. És
sorolja a példákat: a Google is először közönséget teremtett magának a
keresőjével, csak utána kezdett azon gondolkozni, hogy csinál ebből
pénzt; ugyanez igaz a Facebookra, Twitterre, Flickr-re. Mindegyik
ingyenes szolgáltatással kezdte, de idővel eljuttatta a felhasználóit
egy olyan helyre, ahol fizetni kellett. "Free gets you to a place where you can get paid." - idézi a közismert bloggert és befektetőt, Fred Wilson-t.
Volt még szó konvergenciáról, az oktatás jövőjéről és a marketing
2.0-ról. A zavaró reklám fölösleges költség, de ha elfoglaltságot adunk
az ügyfélnek, akkor megszerezhetjük az irányítást. Végülis ez sem nagy
újdonság (lásd Barbie baba, Lego, McDonald's), csak nyilván
digitalizálva sokkal hatékonyabb.
További részletek Gerd Leonhard weboldalán vagy a Slideshare-en
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
A második startup konferencia előadásai, témái
Újbuda önkormányzatának egyezsége a Google-lat
A TV-zés veri még a mobilt és az internetet
Mit és hogyan játszunk az interneten 2009-ben