Szeretettel köszöntelek a A megszűnt Újbudai Teleház közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
A megszűnt Újbudai Teleház közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a A megszűnt Újbudai Teleház közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
A megszűnt Újbudai Teleház közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a A megszűnt Újbudai Teleház közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
A megszűnt Újbudai Teleház közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a A megszűnt Újbudai Teleház közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
A megszűnt Újbudai Teleház közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
14 éve | B Klári | 0 hozzászólás
A gyakori internetezők 12 százaléka legalább havonta vásárol online, minden ötödik pedig naponta bejelentkezik egy-egy közösségi oldalra – derült ki a KutatóCentrum és a MASMI Hungary Piackutató Intézet felméréséből. A kutatás arra is fényt derített, hogy a férfiak és az egyedülállók használják aktívabban az azonnali üzenetváltó módszereket
A 18-64 éves korosztályon belül a legalább heti rendszerességgel internetezők aránya 2005 és 2008 között 25 százalékról 48 százalékra nőtt, 2009 végére pedig már elérte az 53 százalékot – derült ki a KutatóCentrum és a MASMI Hungary Piackutató Intézet közös kutatásából.
A legnépszerűbb
netes tevékenység 2008-hoz hasonlóan továbbra is az általános
információgyűjtés, ezt követi az elektronikus levelezés. Az
elmúlt egy évben az e-mail címmel rendelkezők aránya 91-ről 95
százalékra emelkedett a legalább heti rendszerességgel
internetezők körében.
A netezők szabadidejüket is
előszeretettel töltik a világhálón, ezt igazolja a közösségi oldalak,
azonnali üzenetváltó programok, blogok és fórumok töretlen népszerűsége.
Míg 2008-ban a rendszeresen internetezők 45 százaléka
jelentkezett be hetente, és 14 százaléka naponta egy-egy közösségi
oldalra, addig 2009-ben már minden második tette ezt heti, minden
ötödik napi rendszerességgel. A legaktívabbak továbbra is a 18-29
évesek és az egyedülállók.
Az azonnali üzenetváltó
eszközök használata, az online ismerkedés a férfiak, a 30 év
alattiak és az egyedülállók körében a legnépszerűbb. A fórumokat,
blogokat 2008 végén a netezők 51 százaléka olvasta, ez egy év
alatt 56 százalékra nőtt, míg továbbra is 24 százalék azok aránya, akik
blogot írnak, vagy aktívan részt vesznek fórumokon. A szabadidő
megtervezéséhez is szívesen hívjuk segítségül a világhálót: minden
második gyakori internetező legalább havonta keres
programlehetőségeket online.
A kisebb
városokban népszerűbbek az online boltok
A 18-64
éves, legalább hetente internetezők 12 százaléka havi rendszerességgel
vásárol a világhálón, több mint 40 százaléka pedig hagyományos bevásárlás
előtt is legalább havonta információt gyűjt, árakat hasonlít össze a
neten.
„A vevők gyakran éppen azért választják az
internetes vásárlást, mert online rendkívül könnyű összehasonlítani az
árakat. Egyes termékcsoportok esetében a forgalmazók egymást
túllicitálva igyekeznek jobb áron kínálni a terméket, hogy a lehető
legtöbb vevőt tudják „becsalogatni” a saját áruházukba. Ez viszont azt
is eredményezi, hogy az online áruházak legtöbbször sikerrel veszik fel a
versenyt a nagyobb hagyományos kereskedésekkel” – mondta Szabari
László, Magyarország első árösszehasonlító oldalának, a Depo.hu-nak
üzletág igazgatója.
Jellemzően a 18-29 éves korosztály,
a felsőfokú végzettségűek, valamint a kisebb városokban élők vásárolnak
online. „Az utóbbi esetében szerepet játszhat az, hogy a
fővárosban, illetve a megyeszékhelyeken több a hagyományos üzlet és
nagyobb a választék, így ott könnyebben lehet mindent helyben
beszerezni” – jegyezte meg Barcza Enikő, a KutatóCentrum üzletág
igazgatója.
A heti rendszerességgel internetező nőkhöz képest a
férfiaknál magasabb azok aránya, akik legalább néhány havonta élnek az
online vásárlás lehetőségével.
privátbankár
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kommentáld!