Szeretettel köszöntelek a A megszűnt Újbudai Teleház közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
A megszűnt Újbudai Teleház közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a A megszűnt Újbudai Teleház közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
A megszűnt Újbudai Teleház közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a A megszűnt Újbudai Teleház közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
A megszűnt Újbudai Teleház közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a A megszűnt Újbudai Teleház közössége közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
A megszűnt Újbudai Teleház közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
A legtöbb kis- és közepes vállalkozásnak önhibáján kívül nehezebb körülményekkel és jelentősen csökkenő forgalommal/profittal kellett az elmúlt időszakban szembenéznie. Ilyen körülmények között vétek nem kihasználni azokat az extra előnyöket, melyeket az internet nyújthat számukra. Mire kell figyelni a honlap kialakításánál? Mitől lesz nyereséges egy webáruház?
A felhasználók több, mint 80 százaléka használja az internetet
információ-gyűjtésre egy-egy fontosabb vásárlása előtt, plusz közel 50
százalékuk tervezi, hogy közvetlenül a hálón fogja intézni a
vásárlásainak egy részét – talán nem szükséges külön ecsetelni, hogy
miért hasznos, ha ezen potenciális vásárlók megtalálnak minket. A
hatalmas kereslet eléréséhez viszont szükséges, hogy teljes
termékpalettánk könnyedén megtalálható és megrendelhető formában legyen
megtalálható a neten - amire termékszámtól függően egy direkt
értékesítési oldal vagy egy webáruház lehet a megoldás.
Névjegy helyett felhasználóbarát honlap
Nem
kérdés, miért érdemes egy mai cégnek láthatóvá válnia az interneten, de
jóval kevesebb szó esik ezen „internetes megjelenés” optimális
módjáról. A legtöbb cégnek csak egy honlapja van, mely az általános
cégbemutatáson túl legfeljebb egy PDF árlistát tartalmaz a
termékekről/szolgáltatásokról – ez nem több, mint egy online
névjegykártya. Ha valaki konkrétan az adott céget keresi, akkor
általában megtalálja így is, de egy szimpla honlap nem segít a neten
lévő óriási (és egyre növekvő) kereslet „lecsapolásában”.A vásárlók
általában nem céget keresnek, hanem terméket: nem azt tudják, hogy
honnan akarnak vásárolni, hanem azt, hogy mit. Ezért fontos, hogy ne
csak egy PDF katalógus legyen a kínálatunkról (vagy pláne ne egy
telefonszám-email cím páros, hogy itt kérhetnek ajánlatot), továbbá ne
rejtegessük az árainkat, hanem nyíltan, jól strukturáltan tegyünk fel a
termékeinkről annyi információt, amennyit csak lehetséges.
Kössük össze a médiacsatornákat!
Minél
több csatornán keresztül tudjuk elérni a lehetséges vásárlókat, annál
nagyobb az esélye, hogy végül nálunk fognak vásárolni. Statisztikák
szerint egy offline (hagyományos, nem internetes) és egy online bolt
nemhogy egymás elől „szívná el” a vásárlókat, de kölcsönösen segítenek
egymás forgalmának növelésében, tehát még az offline boltunk forgalmát
is növeli egy hatékony webáruház!
Erre persze tudatosan is „rá
lehet erősíteni”, például minden offline vásárlónak adni egy kupont a
webáruházhoz, illetve minden online látogatót „terelni” az offline
boltok felé (például a személyes átvétel lehetőségét is biztosítva
minden vásárláshoz, illetve speciális offline kedvezmények/akciók
hirdetésével). Szintén hasznos, ha egy korábban csak offline hirdetett
akciót az interneten is hirdetünk: az ilyen több csatornán futó akciók
hatékonysága jóval nagyobb mértékben nő, mint ha külön-külön futtattuk
volna őket.
Csoportosítsuk át a költéseket!
Aki
eddig főleg offline hirdetett drasztikus, és egyúttal rendkívül
kellemes eredményeket tapasztalhat meg, amikor a hirdetési költségeit
részben az internetre csoportosítja át. Az online marketing eszközök
ugyanis azon túl, hogy teljes mértékben mérhetőek (azaz tökéletesen
kiderül, hogy adott helyen érdemes-e hirdetni, vagy sem), általában
sokkal költséghatékonyabbak is: egy vevő megszerzésének költsége
általában töredéke egy offline eszköz által szerzett vevőének.
Még
nem találkoztunk olyan céggel/termékkörrel, ahol több-kevesebb online
marketing eszközt ne lehetett volna sikeresen alkalmazni. Fontos
viszont a megfelelő „fogadó felület”: egy internetes hirdetéshez
szükség van egy olyan oldalra, ami fogadja és „lekezeli” a látogatókat
– és itt egy direkt értékesítésre alkalmas, jól megszerkesztett
weboldallal az adott marketing kiadások sokkal magasabb megtérülését
tudjuk elérni.
Elérhetővé válni költséghatékonyan!
Aki
eddig főleg offline marketingben „utazott”, annak elsőre szokatlan
lehet az internet által diktált vevő-központúbb üzletmenet. Itt ugyanis
sokkal inkább a vevő kezében van a kontroll, ő dönti el, hogy mit és
mikor csinál, és általában nem a cégek találják meg a vevőket, hanem
fordítva: a vevők keresnek megoldást valamilyen problémájukra, és
találják meg azokat a cégeket, akik „hagyják”, hogy megtalálják őket.
Ez a fajta elérhetőség nehezebb, mint hinnénk: az internet hatalmas, a
verseny is növekszik, és bizony keményen meg kell dolgozni a
láthatóságért. Szerencsére számos lehetőségünk van arra, hogy a
megtalálhatóságunkat javítsuk, többek között a keresőoptimalizáció, a
fizetett keresőhirdetések, a termékmegosztó/ár-összehasonlító oldalak,
számos tematikus katalógus-oldal, internetes plázák.
Ezen
eszközök általános jellemzője (azon túl, hogy jól mérhetőek), hogy
rendkívül minőségi látogatottságot vonzanak: az ilyen marketing
eszközök által vonzott potenciális vásárlókat általában jóval
egyszerűbb vásárlásra bírni, mint a hagyományosabb marketing-kampánnyal
bevonzott látogatókat.
Használjuk ki a partnerek erejét
Internettől
független tény, hogy közösen többet el lehet érni, mint egyedül. Az
Internet mindössze egy hatékony eszköz a más cégekkel való
együttműködésünk magasabb szintre helyezésében. A keresztmarketing
akciók különösen jól működnek a direkt értékesítést is folytató cégek
között: gyakorlatilag nulla költséggel lehet javasolni egymás termékeit
a saját vevőinknek (feltételezve, hogy nem konkurens cégekről van szó).
A bátrabbak kipróbálhatják, hogy hírlevélben is kiküldik egymás
ajánlatait, vagy kiegészítő termékként magában a webshopban árulják a
partner termékeit, míg az óvatosabbaknak elégséges lehet, ha mondjuk
minden vásárlás után adnak egy kupont a partner áruházához (miután a
vevő már feladta a rendelést, és már nincs mit „veszíteni”). Az
internetes partneri kapcsolatok szépsége nem csak azok „olcsóságában”
rejlik, de még inkább az automatizáltságban: egyszer kell kialakítani
egy partneri kapcsolatot, és utána az automatizáltan, emberi munkaigény
nélkül is képes olajozottan működni, és termelni a bevételeket.
Zajdó Csaba
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kommentáld!